Пошук по сайту

Астрономія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про науки, що вивчають природу, сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів природничого циклу;розвивати вміння синтезувати їх на практиці в різних умовах

Уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про науки, що вивчають природу, сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів природничого циклу;розвивати вміння синтезувати їх на практиці в різних умовах





Урок з природознавства 6 клас «Науки, що вивчають природу» підготувала вчитель КНВК № 35 Процевська Л.І.

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про науки, що вивчають природу, сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів природничого циклу;розвивати вміння синтезувати їх на практиці в різних умовах.

Обладнання: схема «Науки про природу», дидактичний матеріал, виставка

підручників.

Тип уроку: комбінований

Зміст уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А) УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «Біосфера – найбільша жива система». Клас ділиться на три команди

1. Мозковий штурм

ВАРІАНТ 1

Оберіть вірні твердження

  1. Гідросфера – зовнішня тверда оболонка Землі.

  2. Озоновий екран затримує шкідливе для живих організмів ультрафіолетове випромінювання Сонця.

  3. У біосфері постійно відбувається кругообіг речовини і енергії.

  4. Види рослин і тварин, занесені до Червоної книги, охороняються і відновлюються.

  5. У глибину літосфери живі організми можуть проникати на 100 – 200 км.

  6. Близько 4 млрд років тому, на зорі зародження життя, вже існувала атмосфера.

  7. У зоопарках знаходяться лише ті тварини, що занесені до Червоної книги.

  8. У заповідниках дозволені організовані екскурсії і туризм.

  9. До Червоної книги України занесені такі види тварин: беркут, тхір степовий, вухастий їжак, карпатський тритон, осетер атлантичний.

  10. Збереження біосфери нашої планети можливо лише за умови об’єднання зусиль усіх країн.

ВАРІАНТ 2

  1. Атмосфера – це водна оболонка Землі.

  2. Біосфера – цілісна відкрита жива екосистема Землі.

  3. Проникнення живих організмів у глибину літосфери обмежують високі температури гірських порід і підземних вод.

  4. У ботанічних садах ростуть лише ті рослини, що занесені до Червоної книги.

  5. Живі організми поширені по всій глибині гідросфери.

  6. Для збереження рідких і зникаючих видів створюються заповідники, заказники.

  7. До Червоної книги України занесені такі види тварин: махаон, жук-олень, звичайна хохуля.

  8. На території національних парків і зоопарків цілком виключено господарську діяльність людини.

  9. У заповідниках заборонено полювати, збирати гриби, зривати рослини на букети.

  10. Охорона природи – це галузь знань про збереження і поліпшення стану біосфери.

ВАРІАНТ 3

  1. 1.Літосфера – це газова оболонка Землі.

  2. Межі живого в атмосфері обмежує озоновий екран, тому що вище нього живі організми гинуть під дією космічних випромінювань.

  3. До Червоної книги України занесені такі види рослин: пролісок білосніжний, простріл великий, лісова лілія, вудія альпійська, павук булавоподібний.

  4. Біосфера – це частина геологічних оболонок Землі, населена живими організмами.

  5. Близько 4 млрд років тому, на зорі зародження життя, вже існувала літосфера, атмосфера і гідросфера.

  6. У заповідниках цілком виключено господарську діяльність людини.

  7. У заказниках і національних парках заборонено вивчати диких тварин, колекціонувати комах для наукових цілей.

  8. Охорона природи – справа кожного.

  9. Кругообіг речовин і енергії відбувається в біосфері лише влітку.

  10. Вчення про біосферу створив В.І.Вернадський.

2. Вправа «Шифровка»

ТАРАСФЕМО (атмосфера)

НАРИТВИ ( тварини)

НИКЕСЬ (кисень)

ДІВАНОЗПИК ( заповідник)

РОБЕФІСА (біосфера)

НИСОРИЛ (рослини)

3. Вправа «Віднови відповідність»

НАЦІОНАЛЬНИЙ ПАРК

Список організмів,що перебувають на межі знищення

ЗАКАЗНИК

Список організмів, які зникли

БОТАНІЧНИЙ САД

Список організмів, що перебувають під загрозою знищення



ЗООСАД

Список рослинних угруповань,що перебувають в особливому режимі використання

ЧОРНИЙ СПИСОК

Колекція рослин, яку людина штучно зібрала на певній ділянці

БІЛИЙ СПИСОК

Колекція тварин, яку людина штучно зібрала і створила умови для їх існування

ЗЕЛЕНА КНИГА

Природоохоронні установи, призначенні зберігати цінні природні,історико-культурні об’єкти та комплекси

ЧЕРВОНА КНИГА

Природні території,створені з метою збереження і відтворення природних комплексів або окремих видів організмів

Фізкультхвилинка: Вправа «Австралійський дощ»

В Австралії здійнявся вітер (тремо долоні)

  • Починає капати дощ (клацання пальцями)

  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями)

  • А ось град – справжня буря (тупіт ногами)

  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах)

  • Дощ стихає (плескання долонями)

  • Тихий шелест вітру (потирання долонь)

  • Сонце (руки догори, працюємо пальцями рук)

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель: Сьогодні на уроці ми повторимо які теми ви вивчали протягом двох років.

5 клас: 1. Тіла і речовини в довкіллі.

2. Явища в довкіллі людини.

3. Небесні тіла.

4. Умови життя на планеті Земля.

6 клас: 1. Організм як жива система.

2. Природні та штучні системи.

3. Рукотворні системи.

4. Біосфера – найбільша жива система.

А далі на вас чекає подорож у світ великих наук. Всі знання, які ви здобули на уроках природознавства, допоможуть вам опанувати ці науки. Які саме? Зараз ми з вами і з’ясуємо. Оголошую тему уроку.

Девіз уроку: «Природу вивчай, примножуй, оберігай!»

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель дає означення наук, а учні називають науку.

    1. Цікава ……. Наука,

З її законами всі ми

В житті стрічаємось повсюди

У повсякденному бутті

Чи завжди лід бува холодним?

Смола – тверда, а чи м’яким?

Тече вода, а газ ніколи

Побачить змоги в нас нема.

Чому бувають ранком роси?

Чом по стерні не ходять босі?

Для чого дідусю кожух?

Чому життя все наше – рух?

Як хочеш все про диво знати,

То треба ФІЗИКУ вивчати.

    1. Наука про взаємозв’язки і взаємовідносини між організмами і навколишнім середовищем. Знання про природну рівновагу допомагають охороняти природу. (екологія)

    2. Наука про Всесвіт, його будову і розвиток.(астрономія)

    3. Наука про природу земної поверхні, про населення та його господарську діяльність. (географія)

    4. Наука про будову та властивості речовини, її перетворення. (хімія)

    5. Наука про життя, організми, які живуть на Землі, Їх будову і життєдіяльність. (біологія).

Учитель: Отже фізика, хімія, біологія, астрономія, географія, екологія вивчають матеріальний світ і тим самим збагачують духовний світ людини. Процес пізнання навколишнього світу продовжується все життя, щодня.

На дошці:


Астрономія



Хімія

Географія



Природознавство



Біологія

Екологія



Фізика


V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчити параграф 31 пункт 2

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Підводимо підсумки набраних балів кожної команди. Оголошую оцінки та команду-переможця. Дякую учням за активність під час уроку.

Криворізька загальноосвітня школа I – IIIступенів № 35

Методичний кабінет

РОЗРОБКА УРОКУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА

6 КЛАС

ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ ФІЗИКИ

СУХАР Л.І.

Кривий Ріг

2009

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку алгебра, 9 клас «Прогресії навколо нас. Розв'язування задач прикладного змісту»
Узагальнити знання учнів про прогресії, закріпити навички обчислення суми, показати практичне застосування теми на прикладах задач...

Базанова Т.І., Природознавство: Підручник для 5 класу
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про Всесвіт,дати характеристику планет Сонячної системи; формувати вміння І навички...

Уроків з теми
Мета: сформувати в учнів первинні знання про будову Землі І літосферу; розвивати вміння учнів працювати зі схемами атласу І підручника;...

Мета: сприяти вихованню в учнів інтересу І поваги вчительської роботи,...
Мета: сприяти вихованню в учнів інтересу І поваги вчительської роботи, формуванню гуманних взаємин людини з людиною; розвитку артистичних...

Сьогоднішнього уроку „Суміжні та вертикальні кути. Розв’язування...
Мета: навчальна – навчити учнів застосовувати знання про суміжні та вертикальні кути для розв’язування задач; формувати уміння застосовувати...

Засідання спецкурсу «Прикладна математика»
Узагальнити І систематизувати знання учнів про комбінаторику. Ознайомити учнів з історичними відомостями про розвиток науки комбінаторики,...

Тема: Фізика – наука про природу. Фізичні тіла І фізичні явища. Мета
Мета: почати формування інтересу до вивчення фізики, формувати початкові уявлення про фізичні тіла та явища, розширити кругозір...

Уроку: навчальна: систематизувати та узагальнити знання учнів про...
...

Заняття
Розвивати пізнавальні та творчі навички учнів, виховувати інтерес до вивчення математики та потребу у розумовій діяльності, збагачувати...

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Адже знання про об’єкти неживої І живої природи, набуті молодшими школярами в початкових класах, стануть основою для подальшого вивчення...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




astro.ocvita.com.ua
Головна сторінка