Пошук по сайту

Астрономія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок мандрівка 4 клас я І Україна Тема. Сонячна система. Земля планета Сонячної системи

Урок мандрівка 4 клас я І Україна Тема. Сонячна система. Земля планета Сонячної системи





УРОК – МАНДРІВКА 4 клас Я і Україна

Тема. Сонячна система. Земля – планета Сонячної системи.

Мета: дати уявлення про будову Всесвіту; ознайомити з планетами Сонячної системи, їх особливостями, розширити знання про Сонце, Місяць; розвивати у дітей науковий світогляд; виховувати інтерес до наукових знань. сформувати елементарні поняття про рух Землі навколо Сонця та про рух планет навколо Сонця; уявлення про причини зміни пір року; вміння висловлювати передбачення, доводити їх правильність, міркувати за аналогією, узагальнювати і робити висновки; розвивати спостережливість, кмітливість, уяву, пізнавальний інтерес; виховувати ціннісне ставлення до природи.

Тип уроку: мандрівка.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, , презентація , глобус, картки для індивідуального і групового опитування, атлас – книга , підручник «Я і Україна» 4 клас, робочі зошити.

Очікуванні результати: діти зрозуміють, що таке Всесвіт, запам’ятають планети Сонячної системи, зацікавляться особливостями зірок і планет, самостійно знайдуть на майбутній урок цікаві матеріали стосовно Сонячної системи.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

Щоб нам не було мороки,

Всі готові до уроку?

Тож тепер часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА УРОК

Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво, побажаємо кожному добра.

ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань.

Слайд 1

Слово учителя: Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-мандрівка до Космосу. Щоб нам було зручно, ми всі розділимося на екіпажі і дамо їм назви.


  1. «Комета».




  1. «Астероїд».


  • А продовжувати ми будемо за цією картою.

Слайд 2




  • Девізом нашого уроку буде:



Слайд 3

Космонавти, на ракети!

Час у космос вирушать!

Ми літать не боїмося,

На ракеті помчимося!

Слайд 4

  • 10..9…3,2,1 – пуск! Наші кораблі стартували у відкритий Космос. І ось перша зупинка.

  • Слайд 5, 6

  1. Фенологічні спостереження.

  • Який сьогодні день: легкий, хмарний, похмурий?

  • Яке небо?

  • Який вітер?

  • Якою є погода?

Відмітьте у своєму бортовому журналі. Ось наша друга зупинка.

Слайд 7

  1. Перевірка домашнього завдання.

(Робота в групах, але сьогодні це екіпажі. Старші екіпажів одержують завдання.)


«Комета»

  1. Який рік називається високосним?

  2. Що спричиняє зміну пір року?

  3. Що називається земною віссю?

  4. Що називається добою?


«Астероід»

  1. Розкажіть про зміну дня і ночі, використовуючи глобус?

  2. Які ви знаєте пори року?

  3. Що ви знаєте про земний рік?

  4. Як обертається Земля навколо своєї осі?

ІІІ. Мотивація навчання. Третя зупинка.

Слайд 8

Уявіть, що зараз ніч і ми знаходимося не у класі, а на дворі.

  • Скажіть, що ви побачите, поглянувши на вечірнє небо?

  • Дійсно, на вечірньому небі стільки яскравих зірочок горить! І Місяць, наче нічний господар неба, який дивиться, чи всі зірочки засвітилися, чи не впала яка до долу? А вранці встає сонечко і посилає нам на землю тепло.

  • А чи хотіли б ви знати, що там відбувається на небі?


IV. Повідомлення теми уроку.

Слайд 9

  • Сьогодні ми познайомимося з такими поняттями, як зорі, Всесвіт, сонце, планети, Сонячна система, Галактика.

  • Тема нашого уроку: Земля – планета Сонячної системи. А допомагати нам будуть наші консультанти, які ретельно готувались до уроку. Вони будуть слідкувати, щоб я нічого не пропустила, розказуючи вам.

IV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Четверта зупинка.

Слайд 10

  • У ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки – це велетенські розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом.

  • Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля. Є зірки-гіганти, а є карлики.

Слайд 11

1а консультант (підготовлена дитина).

Від температури газу залежить колір зірок. Білі та блакитні мають t 10-20 тис градусів, жовті – 6 тис градусів, червоні – 3-4 тис градусів.

Слайд 12

  • Скупчення зірок, яке ми бачимо на небі, і яке тягнеться світлою смугою з півдня на північ, в давнину називали молочним шляхом. За ним орієнтувалися Чумаки, коли їздили в Крим по сіль.

2 консультант.

Наше сонце – це велетенська зірка. Діаметр сонця – 1 млн 400 тис км. Але є зорі в тисячу разів більші.

  • Від сонця надходить багато світла і тепла. Його світлом зігріті планети, які рухаються навколо нього.

Слайд 13

3 консультант.

Планети – це холодні космічні тіла. Шлях по якому рухається планета навколо сонця називається орбіта.


  1. Пята зупинка.

  2. Вірш читає Дівчинка

Меркурій по першій доріжці іде,
По другій Венеру – красуню веде,
А рідна Земля ось по третій біжить,
А Марс по четвертій за ними спішить.
Юпітер за Марсом на п’ятій орбіті,
Сатурн аж на шостій, в кільце він одітий.
По сьомій орбіті Уран ось біжить,
Нептун за Ураном по восьмій летить.
Найдалі від Сонця Плутон пробігає –
Там довга зима, там усе замерзає.

Слайд 14

Міні –проект «Цікава мені планета» (виходять діти з малюнками) – завдання попереджувального характеру (Після проекту дітей , розглянути кожну планету).

Слайд 15

Меркурій. Найближча до сонця планета. Отримала свою назву на честь римського бога торгівлі. Це найшвидша планета. Вона обертається навколо Сонця за 88 днів. Вдень на цій планеті спека, а вночі лютий холод.

Слайд 16

Венера. Друга від Сонця планета Венера ім’я богині вроди. А ще її називають «ранковою зіркою». Вона дуже схожа на Землю, майже такого розміру. Венера окутана товстим шаром хмар, але її атмосфера складається з газів і сірки.

Слайд 17

Земля. Третя від сонця планета. Вона з’явилася більш4, 7 мільярдів років тому із газів. Ми з вами знаходимося у космічному просторі. Давайте подивимось, як Земля виглядає з космосу. Зверніть увагу, Земля має природний супутник. -- Хто здогадався, як він називається? ( місяць).

Слайд 18

Марс. Четвертою від сонця знаходиться планета Марс. Отримала свою назву на честь римського бога війни. Поверхня планети має багато металу, який окислюючись дає планеті червоний колір. Марс менше землі, але в нього є два супутники – Фобос і Деймос.

  • Ми з вами познайомились з чотирма планетами, які називають кам’яними. Запишіть їх назві у свій бортовий журнал.

Фізкультхвилинка

Не зевай по сторонам,

Ты сегодня космонавт!

Начинаем тренировку,

Чтобы сильным стать и ловким.

Руки в стороны поставим,

Правой левую достанем,

А потом наоборот-

Будет вправо поворот.

Раз хлопок, два – хлопок,

Повернись еще разок!

1,2,3,4,

Плечи выше, руки шире.

Опускаем руки вниз ! И за парты вновь садись!
Слайд 19

Юпітер. Найбільша планета у сонячній системі. Названа на честь найголовнішого римського бога Юпітера. Складається з різноманітних газів.

Має атмосферу і 16 супутників.

Слайд 20

Сатурн. Друга за розміром планета Сонячної системи. Навколо неї багато яскравих кіл, які складаються із льоду і каміння.

Слайд 21, 22, 23

Уран, Нептун, Плутон. Уран складається із маленького кам’яного ядра та замерзлих газів. Нептун носить ім’я римського бога моря. Температура на поверхні Нептуна – мінус 200 градусів. Плутон – найменша планета Сонячної системи. Вона на стільки віддалений від сонця, що на ньому панує жахливий холод – мінус 230 градусів.

- Ми познайомились з іншими планетами Сонячної системи. Їх називають газовими. Запишіть у свій бортовий журнал їх назви. Підкресліть однією рискою назву найбільшої планети, а двома – найменшої.(Юпітер та Плутон)

1(б консультант.

Нещодавно відкрили десяту планету Сонячної системи. Поки що назви планета не має. Вона у 600 разів менша від землі.

V. Закріплення знань.

1. Проблемна ситуація.

- Що ще є в космосі крім планет і зірок?

- Щоб відповісти на це питання відкриємо підручники на с.76.

2. Робота за підручником

3. Робота з таблицями для капітанів (Додаток друкована таблиця)

Хвилинка релаксації ( Слухаемо космічну мелодію)

VI. Систематизація знань.

Шоста зупинка. Гра -вікторина.

Слайд 24

( Умова: який екіпаж набере більше балів, той і переміг. Відповіді записують у бортові журнали).



  1. Сонце – це …

а) планета;

б) зірка.!

2. Скупчення зір, що тягнеться світлою смугою з півдня на північ, - це…

а) Молочний шлях;!

б) Чумацький шлях.

3. Сонце – це…

а) найбільша з усіх зірок;

б) найменша з усіх зірок;

в) зірка середньої величини.!

4. У Сонячну систему входять…

а) 9 планет;!

б) 10 планет.!

5. Найвіддаленіша планета…

а) Меркурій;

б) Плутон;!

в) Земля.

6. Наша планета земля знаходиться на…

а) 2 місці від Сонця;

б) 3 місці від сонця.!

- Перевіримо ваші відповіді.

Слайд 25, 26, 27.
VII. Підсумок уроку.
- Ми здійснили захоплюючу подорож зоряним небом, час повертатися додому. Щоб здійснити посадку, давайте пройдемо останнє завдання.

Завдання групам на окремих картках ( загадки)

Картка 1

Хто однаково всіх любить?

Всіх одно хто голубить?

Кожний скоса тільки гляне,

А обняти не дістане?

( сонце)

Картка 2

Що за жучок це – яскравий, моторний,
Спинка червона у крапочку чорну,
Сам симпатичний, хоча і маленький,
Гарний на вроду він та веселенький.
(Сонечко)

Картка 3

Дивиться здалека
Вогняне око,
Усюди, де буває,
Поглядом зігріває.
(Сонце)

Картка 4

Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає.
(Сонце)

Картка 5

Золоте сховалося, а срібне показалося.
(Сонце і місяць)

Картка 6

Один баранець пасе тисячі овець.
(Місяць і зірки)


Картка 7

Звідкіля у нас на небі
Риби, близнюки, ведмеді?
Лебідь розправляє пір’я.
Це все зоряні _ _ _ _ _ ’_ .(Сузір’я)

Картка 8

Яке поле не можна зорати,

але тільки з рогами й ходить

під небесами. ( небо)

Картка 9

Високо ходить,
Землю водить,
Одне око має,
Всюди заглядає,
Дивиться в віконце..
Що це?(Сонце)

Картка 10

Котилось котильце,
Котильце-барильце,
То вище і вище,
То нижче і нижче.
Закидало в віконце
Золоте волоконце.(Сонце)

Картка 11

Мету, мету – не вимету,
Несу, несу – не винесу,
Пора прийде,
Само вийде.(Сонце)

Картка 12

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати –
Нема що збирати.(Зірки)

Картка 13

Вечором цвітуть,
Ранком в’януть.
Вдень сплять,
Вночі пробуджуються.(Зірки)

Картка 14

Вчений, що зірки вивчає, добре їх порядок знає.

Всесвіт без меж – не сон, знає все це...

(астроном).
Картка 15

Роздивитися мікроб допоможе мікроскоп,

А вивчати зорі щоб, треба мати...

(телескоп).
Слайд 28

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • А хто хоче ще щось нове дізнатися про космос?

  • Що для цього треба зробити?

  • Усі зупинки ми пройшли і повернулися до зірки з якої ми починали.

  • Чи сподобався вам урок?

  • Які у вас виникли запитання?

  • Спробуйте самостійно знайти відповіді на них. Якщо знайдете, розповісте нам на наступному уроці.

VIII. Домашнє завдання.

  1. Прочитати статтю підручника про Космос

  2. Намалювати малюнки про мандрівку в Космос.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема уроку
«Загальна характеристика планет. Земля»; відеоролики: «Планети Сонячної системи», «Обертання Землі»; педагогічний програмний засіб...

Урок 31. Тема: Наша планета
Ми повинні з’ясувати яку форму має Земля, що таке Сонячна система, зорі, планети

Тема Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Планети земної групи. Земля – планета Сонячної системи. Місяць – природний супутник Землі.(с. 14-16)

Дружбівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ...
Обладнання: глобус, картинки, де зображено Сонце, планети Сонячної системи, підручник, робочий зошит

Урок №3 (другий урок в темі: «Сонячна система») Тема : «Планети земної групи»
Мета: виявити основні закономірності будови планет земної групи; познайомитись із фізичними умовами на планетах

Т ема : «Сонячна система. Спостереження планет земної групи»
Заняття починається з перегляду відеолекції «Сонячна система» (автор Мізіченко Т. М.) (Додаток №3)

Тема уроку
Галактикою, дізналися про її будову, ознайомилися з планетами Сонячної системи та іншими космічними тілами, які входять до складу...

Тема: Планета Земля частина Всесвіту
Мета: Підсумувати знання дітей про глобус та карту півкуль; поглибити та розширити знання про материки та океани; та вдосконалити...

«Земля-частина Всесвіту», «Конструювання» з досвіду вчителя початкових...
...

Тема: Будова, внутрішні та зовнішні зв’язки систем. Мета уроку
Земля в цілому – це системи й що грубе втручання в їхню роботу призводить до загибелі цих систем; прищеплювати школярам дбайливе...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




astro.ocvita.com.ua
Головна сторінка